Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Δύσκολες Σκέψεις για Βραδινό





Τα πρωινά δεν έχουμε ταυτότητα. Για ελάχιστες στιγμές αφότου ανοίξουν τα μάτια μας είμαστε κενοί, άδειοι από εαυτό, είμαστε απλώς ένα σώμα που βγήκε απ’την κατάσταση του ύπνου και ξεκινά πάλι και λειτουργεί πιο έντονα. Για ελάχιστες στιγμές δεν είμαστε συγκεκριμένοι, είμαστε σκόρπιοι και χύμα, κουκουλωμένοι με παπλώματα απ’τη νύχτα που πέρασε σαν να τη φοβόμαστε και ζητάμε να της κρυφτούμε.

Είναι σαν να μην είμαστε εμείς οι ίδιοι, είμαστε το είδος μας, το ευαίσθητο αυτό που έχει ανάγκη να κατεβάζει ρολά. Κι όταν τα ανοίγει θαμπώνεται απ’το φως και το μυαλό του ηλεκτρίζεται και κολλάει, δεν υφίσταται ο χορός των σκέψεων η μία μετά την άλλη. Για λίγο. Κι ύστερα υφίσταται.

Κι αφού περνάει η αμνησία των ελάχιστων κλασμάτων του δευτερολέπτου στα οποία συμβαίνουν τα παραπάνω, θυμόμαστε ξαφνικά ποιοι είμαστε και α, ναι, πως σε εκείνο το σημείο το αφήσαμε την προηγούμενη. Ώρα να σκαρφαλώσουμε στη νέα μέρα που ήρθε, συνειδητά πια.

Κι αυτό το «συνειδητά», που το χάνουμε στον ύπνο μας και το ξαναβρίσκουμε κάθε πρωί, είναι σαν να ζωγραφίζει έναν πίνακα στο μυαλό μας ο οποίος με σχήματα κατάλληλα και με χρώματα αναπαριστά την ταυτότητά μας, όσα είμαστε, όσα ξέρουμε, όσα έχουμε κάνει. Αυτή η συνείδηση του ποιοι είμαστε εμείς που υπάρχουμε μέσα από το σώμα που ενσαρκώνει την ουσία μας, μας συναντά κάθε πρωί. Κάθε πρωί. Πάντα ξαφνικά.

Σκέφτομαι απόψε,  ας είμαστε άνθρωποι τέτοιοι που να μας ενθουσιάζει η προοπτική να ζούμε ως ο εαυτός μας την κάθε μέρα που ξημερώνει. Ας είμαστε περήφανοι για ό,τι είμαστε, για εκείνο ως το οποίο θα συστηθούμε στο σώμα μας το πρωί. Ας είμαστε αυτοί που το σώμα μας θα ήθελε να αντιπροσωπεύει. Ας συναντάμε κάθε πρωί μετά τις στιγμές "αμνησίας" έναν εαυτό που θ' ανακουφίζει τη συνείδησή μας.

19 σχόλια:

  1. Πολύ μου άρεσε! Χτύπησες και φλέβα Μαρία! Το πρωί για κανά δύωρο ζω ακόμα μέσα στο όνειρο και ειδικά αν είναι κανένα όνειρο ειδυλλιακό και έχω περάσει καλά εκεί να δεις ξενέρα όταν ανοίγω τα μάτια μου. Πάλι καλά δηλ που βλέπω κι από κανέναν εφιάλτη και λέω Δόξα τω Θεώ για αυτό που είμαι. χαχαχα
    Φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δίωρο; Ε όχι βρε εσύ το παρατραβάς! Εγώ για στιγμές μιλάω, χαχα!
      Κοίτα αυτό που λες για τα όνειρα ισχύει, ίσως ξυπνάμε μπερδεμένοι μερικές φορές. Και για τους εφιάλτες έχεις δίκιο!
      Πάντως εμένα μου συμβαίνει και τις απλές άλλες μέρες, που δεν βλέπω όνειρα, να ξυπνάω και να μου παίρνει μερικά δευτερόλεπτα για να κάνω την πρώτη μου σκέψη της μέρας. Σαν να είμαι μουδιασμένη, σαν όντως η "ψυχή" μου να ξυπνάει ελάχιστα αργότερα από το σώμα.
      Τι να πω!
      Ίσως πρέπει να το ψάξω!

      Διαγραφή
  2. ποσο ομορφες οι σκεψεις σου
    να ηξερες ποσο τις ειχα αναγκη....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι, ας είμαστε...
    Φιλιά πολλά, Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γεια σου Μαρία μου. Όμορφες οι σκέψεις σου. Να ζούμε τις στιγμές μας με μια εικόνα του εαυτού μας που μας αντιπροσωπεύει.. να είμαστε εμείς ! Πόσο ισορροπημένο !
    Καλή συνέχεια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Σταυρούλα μου!
      Είναι νομίζω από τα πράγματα που δεν πρέπει να ξεχνάμε κι εμείς τον εαυτό μας τον χάνουμε πολλές φορές, είναι εύκολο αν κανείς δεν προσέχει.
      Αναλωνόμαστε και παρασυρόμαστε.
      Καλή συνέχεια και σε σένα!

      Διαγραφή
  5. Είναι πολύ σημαντικό το πρωινό ξύπνημα σε κάθε άνθρωπο. Όσο και αν μερικοί το προσπερνούν, εκείνο όμως κρύβει τη δική σημασία πάνω στην ψυχολογία μας και στο πως θα κυλήσει η μέρα μας.
    Πολλές φορές ένα πρωινό ξύπνημα φέρει είτε βαριά είτε καλή είτε αδιάφορη διάθεση. Πολύ όμορφο το θέμα σου.
    Καλή συνέχεια να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη, έχεις δίκιο. Κι εγώ θεωρώ ότι η πρωινή μας διάθεση πιθανότατα θα συντροφεύσει όλη τη μέρα μας!
      Βέβαια είναι στο χέρι μας πάντα να προσπαθούμε να αισθανόμαστε καλά, βρίσκοντας χαρά σε μικρά πράγματα ή όχι και τόσο μικρά, αν ρίξουμε γύρω μας μια πιο προσεκτική ματιά.
      Καλό σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  6. Ω ναι, ας είμαστε όλα όσα λες!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ όμορφες οι σκέψεις σου! Μακάρι να ξεκινάμε με ενθουσιασμό και χαρά την μέρα μας όταν συνειδητοποιούμε ποιοί είμαστε και ποια είναι η ζωή μας. Καλό τριήμερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα αν απογοητευόμαστε ακόμη και από τον εαυτό μας, τι ελπίδες έχουμε να ενθουσιαζόμαστε με οτιδήποτε άλλο πια;
      Καλό τριήμερο να έχεις κι εσύ Αναστασία! :)

      Διαγραφή
  8. Είναι ο,τι πιο "ψαγμένο" έχω διαβάσει εδώ και καιρό και γι' αυτό σ' ευχαριστώ Μαράκι μου... Φιλάκι γλυκό :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. θα συμφωνησω με την Πετρα, παρα πολυ ενδιαφερουσα ματια και κειμενο..
    ειδικα η καταληξη των σκεψεων σου στην τελευταια παραγραφο..
    προσωπικα δεν νιωθω οτι ειμαι το ατομο που θα ηθελα καθως συνειδητοποιω τον εαυτο μου τα πρωινα, καποια στιγμη ισως συμφιλιωθω μ αυτο!
    Επισης καθοτι πρωινος τυπος η μερα μου χαλαει μετα ;)

    καλο βραδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαντάζομαι πως πάντα μπορούμε να προσπαθήσουμε για ό,τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε, για ό,τι είναι στις δυνάμεις μας να ελέγξουμε, να κουμαντάρουμε... Κι ό,τι καταφέρουμε! Μετράει να προσπαθούμε και να έχουμε αυτογνωσία και να μας ενδιαφέρει να είμαστε εντάξει με τον εαυτό μας...
      Να είσαι καλά, καλή σου μέρα... :)

      Διαγραφή
  10. Σας ευχαριστώ για το σχόλιό σας.
    Να είστε καλά, καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα χαρώ πολύ να μοιραστείτε μαζί μου τις σκέψεις σας. Είστε ευπρόσδεκτοι να σχολιάσετε όπως αισθάνεστε!